onsdag 19. november 2008

Klasse tur til Stavanger!

Allerede i høst ble det bestemt at vi skulle reise og møte klassen fra St.Olav skole i stavanger, som skal komme og hilse på oss nede i spania når vi skal reise dit i April / Mai. Turen var fra 12 - 14 November
Tina, Sara, Christine og jeg tok bussen inn til Oslo tidlig morgen, når vi kom til oslo tok vi oss litt og spiste før vi skulle deretter ta toget som gikk til gardemoen. Alt gikk fint vi fikk levert bagarsen våres og fikk handlet litt på noen små butikker. flyet gikk kl 13.05 så vi gikk på flyet 20 minutter før flyet skulle lette.
Flyturen tok ca.40 minutter fra gardemoen til Stavanger, når vi kom frem til stavanger hentet vi bagarsen våres på rullebåndene. Når vi var klare med alt møtte vi Torill på utsiden av flyplassen for og så ta flybussen ned til stavanger sentrum der våres hotell lå.
bussjåføren skulle si ifra når vi var fremme der vi skulle gå av siden ingen hadde vært på det hotellet før, men etter en stund gikk Torill bort til han og spurte om han hadde glemt oss siden det tok så lang tid, så viste det seg at han hadde jo glemt oss. Bussjåføren slapp av oss i sentrum, så der møtte vi resten av klassen som hadde tatt tog og to guider som skulle guide oss til hotellet vi skulle bo på. De to guidene fulgte oss til det hotellet vi trodde vi skulle bo på, men når vi kom frem til Lille stavangers hotell som resepsjonen lå i tredje etasje uten heis, viste det seg at vi ikke skulle bo på de hotellet, i de leilighetene vi skulle bo i var 1 og en halv killometer fra selve resepsjonen.Da vi endelig kom oss frem til leilighetene etter masse styr fikk vi kommet opp på rommene og se hvordan det var. Senere på kvelden fikk vi gjøre det vi ville, så jeg, Christine, Tina og Sara gikk ut og spiste på en gresk resturang. De hadde god mat men ganske dyrt, så vi hadde ikke råd til og sise der vær dag. Klassen fikk inne tid kl 11 første dagen siden vi skulle opp tidlig neste dag for og besøke klassen på St. Olavs videregående skole.
Torsdag spiste vi frokost på rommet, som de som jobbet der hadde kommet med. Det var ikke så alt for mye vi fikk velge mellom men det funket. To av elevene fra Stavanger kom og hentet oss på hotellet kl halv 9. De fulgte oss gjennom sentrum og opp til skolen sin for der etter vise oss rundt på skolen. Vi ble tatt godt imot da vi kom, vi fikk høre litt om stavanger som de presangterte for oss og litt om turen de hadde hatt til Bergen med klassen. Da de var klare med og presangterte fikk vi litt og spise før vi skulle ut med to guider som skulle guide oss rundt i stavanger. Jeg gikk med to jenter fra St. Olav videregående skole og Tina siden jeg og Tina skulle filme den biten av turen. Senere på dagen etter guidingen var vi på olje museeumet, der fikk vi se på litt av vert, vi fikk prøve og gå inn i ett helt mørkt rom og prøve og finne veien ut, for og se hvordan det var og komme seg ut av en olje plattform hvis det hadde skjedd noe. Etter vi var på Olje museeumet gikk vi ut og spiste litt med stavanger folkene før vi skulle på ice hocky kamp, vi så Stavanger mot lørenskog. Vi hadde ikke så god innstilling til kampen, vi trodde det skulle være kjempe kjedelig men vi hadde faktisk feil, det var faktisk ganske gøy der fin stemning og masse mennesker som heia på de to forskjellige lagene. Kampen varte i 20 min så var det 18 min pause, sånn var det i 3 omganger. Stillingen lå likt for det meste men til slutt slo stavanger og vant. Masse jubel og skrik ble det til slutt.Senere på kvelden slappet vi av på rommet siden det regnet så utrolig mye og vi skulle dra tidlig neste morgen.
Fredag kl 06.00 kom taxien og hentet oss på hotellet for og kjøre oss til flyplassen. Vi var på flyplassen 06.20 og flyet våres gikk ikke før kl 09.00. så vi spiste litt og sov litt før flyet gikk.