torsdag 11. september 2008

Oppgave: Du bestemmer!


Jeg så:

- Byåsen videregående skole, Trondheim (Poke)

- Oppegård videregående skole, Oppegård (Fotoalmumet)

- Noroff Mediegymnas, Fredrikstad ( Postmannen)


De filmene jeg så handlet om at du skal være forsiktig om hva du legge ut ting på internett, at alle som vil kan gå inn å se hvem du er og hva du legger ut. Filmene formidler om at du skal være forsiktig over hva du legger ut på internett, du vet aldri hva som kan skje. Selv tenker ikke jeg over alt det jeg legger ut, det er ikke mange som kanskje tenker hva konsikvensene kan bli eller er. Du er ikke alltid like annonym som du kanskje tror at du er og du vet ikke alltid hvem som ser deg på nettet. Du vet aldri hvem som kan dukke opp om du eks: legger ut navn, nummer, adresse og bilder av deg selv på internett. vil folk som ikke egentlig skal kontakte deg eller dukke opp kan dem gjøre det selvom du ikke vet om det om du legger ut informasjon om deg selv. Jeg lærte egentlig ikke så mye av hva jeg så, siden jeg viste om det meste fra før av, men kanskje ikke at det er så ille at folk kanskje kan dukke opp! man vet aldri hva folk gjør.
Når du legger ut informasjon på internett og selv om du sletter det så blir det ikke slettet helt, det blir lagret i ett dokument som ikke du kan slette det ifra. Folk kan og utgi seg for og være deg, stjele bildene dine og navne ditt og legge det ut på internett.
Så pass på hva du legger ut!

Ingen kommentarer: